Jak zwiększyć sprzedaż warzyw?

Ciekawy przykład na to jak zwiększyć sprzedaż warzyw polowych płynie z Wysp Brytyjskich. Tamtejsze sieci handlowe oferują swym klientom zestawy warzyw, które dostępne są w atrakcyjnych cenach i pochodzą przede wszystkim od lokalnych plantatorów.

Zestawy warzywne o różnej jakości i cenach

W sieci sklepów Morrisons 2 października uruchomiona została sprzedaż kompletnych zestawów warzywnych – ekologicznego i „drugoligowego”. Jest to uzupełnienie pierwotnej oferty, która składała się wyłącznie z pakietu podstawowego. Ideą zestawu warzywnego jest to, by wystarczył on do wyżywienia 4 osobowej rodziny przez tydzień. Podstawowy pakiet składa się z 4,2 kg warzyw. Wśród nich są te aktualnie pozyskiwane, sezonowe, takie jak na przykład cebula, kalafiory, marchew czy ziemniaki. Ilości oferowanych warzyw są takie same w przypadku pakietów ekologicznego i „drugoligowego”. Zestaw z żywnością organiczną kosztuje 8 GBP, podstawowy 5 GBP, a „drugoligowy” 3 GBP. Do tych kwot należy doliczyć koszty wysyłki. Pakiety warzywne dostarczane są do konsumentów za kwotę 1-5 GBP. Jeśli te działania się powiodą będzie to niezły przykład na to, jak zwiększyć sprzedaż warzyw być  może także w warunkach polskiego rynku. Na szczególną uwagę zasługuje pomysł na wykorzystanie warzyw mniejszych, o innym od idealnego kształcie. Władze Morrisons twierdzą, że wielu z ich klientów chciałoby, aby warzywa były bardziej dostępne cenowo. Stąd dla tych, którym nie przeszkadza brak idealnej jakości warzyw, zestaw „drugoligowy”. Obserwatorzy brytyjskiego rynku uważają jednak, że jest to odpowiedź sieci na pakiety zniekształconych warzyw oferowane przez konkurencyjną sieć Asda w cenie 3,5 GBP.

Dla kogo to szansa?

Wygląda na to, że pomysł jest szansą dla wszystkich. No bo w końcu jak zwiększyć sprzedaż warzyw, jeśli nie poprzez podniesienie ich dostępności dla konsumenta? W ofertach wspomnianych sieci handlowych są bowiem kompletne zestawy skomponowane w taki sposób, by każdy mógł zakupić komplet warzyw w sposób maksymalnie łatwy i szybki. Co więcej, zakup zestawów kalkuluje się też cenowo. Pracownicy Morrisons utrzymują, że analiza cen warzyw 4 największych sieci handlowych w UK wskazuje, że produkty kupowane osobno były by droższe. Całkowita cena odpowiednika pakietu podstawowego wartego 5 GBP wynosiłaby prawdopodobnie 6,14 GBP. Zakładane zwiększenie sprzedaży dzięki ułatwionej formule i korzystnym zmianom cen może nieć też pewną szanse dla lokalnych plantatorów, od których w większości pochodzić mają warzywa. Swe produkty oferować będą mogli zarówno producenci ekologicznej żywności jak i konwencjonalnej. Tańsze zestawy, zawierające warzywa nieznacznie odbiegające od najwyższych wymogów jakościowych, to z kolei interesujący wariant na zagospodarowanie części produkcji, która dotychczas nie uchodziła za plon handlowy.

 

Źródło: www.independent.co.uk