Targi Fruit Attraction 2024 w Madrycie to jedno z ważniejszych wydarzeń w kalendarzu branży owocowo-warzywnej w Europie, przyciągające producentów, dystrybutorów oraz handlowców z całego świata. W tym roku targi odbyły się w dniach 8-10 października. Oferta firm zajmujących się uprawą i sprzedażą ziemniaków z założenia przyciągnęła naszą uwagę.
Opakowania i tendencje rynkowe
Na targach można było spotkać cały Świat. Wystawcy z różnych krajów mieli okazję nawiązać nowe kontakty biznesowe, poszerzając możliwości eksportowe. Firmy z Hiszpanii, Holandii, Francji, Belgii i Włoch prezentowały swoją ofertę ziemniaczaną, poszukując partnerów handlowych. Co prawda mieliśmy polskie, narodowe stoisko, jednak oferta ziemniaków był na nim niewielka. Charakteryzowało się ono promocją jabłka, borówki, jak i warzyw ogólnie zaprezentowanych. Może warto w przyszłości rozważyć mocniejszy udział w tym wydarzeniu polskich firm oferujących ziemniaki na międzynarodowych rynkach. Szczególnie jeśli spojrzymy na statystyki, z których wynika, że nasz kraj jest czwartym w Europie producentem ziemniaków.
Który kraj wyróżniał się pod kątem promocji ziemniaka?
Belgia ziemniakiem stoi
Firmy z Hiszpanii
Ibérica de Patatas to firma rodzinna założona w Madrycie w 1947 roku jako firma pakująca, sprzedająca i dystrybutora ziemniaków konsumpcyjnych.
Obecnie, mając ponad półwieczne doświadczenie, cieszy się dużym prestiżem dzięki swojemu sposobowi rozumienia rynku i przewidywaniu jego potrzeb, stając się wiodącą firmą w zakresie marketingu i dystrybucji ziemniaków konsumpcyjnych w Hiszpanii w ilości ponad 300 ton dziennie.
Włoski ziemniak
Ziemniaki z Francji
Polskie narodowe stoisko
Podsumowanie
Fruit Attraction 2024 w Madrycie stało się platformą dla wielu firm zajmujących się eksportem warzyw i owoców. Targi prezentują, w którym kierunku zmierza rynek tej złotej bulwy, a jednocześnie podkreśliły znaczenie pokazania się na forum europejskim, najlepiej pod flagą regionu, czy kraju.
Na pytanie „Czy warto pojechać na targi Fruit Attraction”? Moja odpowiedź brzmi. Warto. Dlaczego? Żeby podpatrzyć trendy rynkowe, zobaczyć co oferuje konkurencja, a przede wszystkim nawiązać kontakty biznesowe.