W warunkach silnie konkurencyjnego rynku sprzedaż sałaty bywa w pewnych okresach utrudniona. Dotyczy to tych partii towaru, które ucierpiały wskutek czynników stresowych i nie prezentują pełnego waloru handlowego. Najlepszej jakości towar nawet w okresach przejściowej dekoniunktury sprzedaje się płynnie i pozwala na wypracowanie dochodowości. O tym jak wspomóc rośliny w wegetacji by cieszyć się wspaniałym produktem chętnie akceptowalnym przez rynek poniżej.
Wzmacnianie sałaty od posadzenia
Firma Osadkowski, dystrybutor produktów marki Cosmocel, nawiązała współpracę z Green Crops, wiodącym polskim producentem sałaty. Na polach należących do tego podmiotu, na północ od Warszawy, wykorzystano niektóre z preparatów polepszające kondycję roślin.
Jednym z nich był Rootex. Można jego roztworem podlewać rozsadę, można aplikacji dokonywać także przez linie fertygacyjne, o ile gospodarstwo jest wyposażone w stosowną infrastrukturę. Produkt ten jest stymulatorem systemu korzeniowego i pozytywnie wpływa m.in. ną przyrost korzeni włośnikowych. Lepszy system korzeniowy, to lepsze wykorzystanie wody i podawanych nawozów, a w efekcie intensywniejszy wzrost i bardziej okazały plon.
Z kolei Barier Si-Ca to produkt sprzyjający sałacie w warunkach silnego nasłonecznienia i wysokich temperatur. Ogranicza on transpirację wody z rośliny przyczyniając się do ogólnej poprawy jej kondycji. Wydłuża także trwałość pozbiorczą towaru.