Wysoka moc i technologia ciągników McCormick zostaną zaprezentowane na głównych wystawach maszyn rolniczych. Wydarzenia te odbędą się w Europie w pierwszych miesiącach 2022 roku. Grupa Argo Tractors zaprezentuje swoje nowe rozwiązania. Są one wynikiem działalności badawczo-rozwojowej grupy i jeszcze bardziej zwiększają wydajność oraz wszechstronność jej produktów.
X6.4 P6 Drive
Jeżeli chodzi o markę McCormick to wartą szczególnego podkreślenia jest nowa gama X6.4 P6 Drive Stage V, zaprojektowana i zbudowana dla tych, którzy szukają wszechstronności, wydajności i komfortu w jednym ciągniku. Idealny i niezastąpiony towarzysz w pracach polowych i wielozadaniowych, przy zbiorze siana oraz w pracy z ładowaczem czołowym.
Dzięki nowemu systemowi redukcji emisji spalin, ciągniki są zgodne z normą Stage V. W ofercie znajdują się trzy modele X6.413, X6.414 i X6.415, napędzane 4,5-litrowymi, 16-zaworowymi, 4-cylindrowymi silnikami FPT NEF 45 o mocy maksymalnej 155 KM. Układ napędowy i skrzynia biegów pozwalają na uzyskanie rozstawu osi wynoszącego 2560 mm, co zapewnia dużą stabilność, a jednocześnie wszechstronność i zwrotność.
Przekładnia P6-Drive z 6 biegami Power Shift i 4 zakresami oferuje 24 przełożenia w przód + 24 przełożenia w tył, których liczba po dodaniu zakresu biegów pełzających wzrasta do 40 w przód + 40 w tył. Przekazanie mocy odbywa się za pomocą 4-zakresowego WOM.
Przedni podnośnik może unieść do 2500 kg, a tylny, sterowany elektronicznie do 7200 kg. Maksymalny rozmiar kół tylnych to 650/60R38, a dopuszczalna masa całkowita wynosi aż 9.500 kg. Układ hydrauliczny typu zamkniętego cechuje się pompą o wydajności 123 l/min, która może obsłużyć do 7 zaworów zdalnych.
Wzornictwo, ergonomia, komfort i technologia zastosowana w celu poprawy warunków pracy to kolejne cechy, które sprawiają, że X6.4 P6-Drive jest idealnym partnerem w polu i zagrodzie.
Cechą wyróżniającą kabinę McCormick High Visibility jest jej panoramiczny dach z homologacją FOPS oraz szyberdachem umożliwiającym naturalną wentylację. Zwiększa to osiągi ciągnika przy pracy z ładowaczem czołowym M40. Warto również wspomnieć o reflektorach LED. Dostępnych jest do 14 reflektorów, z których 8 jest wbudowanych w dach, aby zapewnić doskonałą widoczność w nocy.
W kabinie zastosowano amortyzację mechaniczną, która w połączeniu z amortyzowaną osią przednią z niezależnymi wahaczami dodatkowo poprawia komfort jazdy.
Kabina została zaprojektowana z użyciem wysokiej jakości materiałów pochodzących z przemysłu motoryzacyjnego. Taką samą dbałość o design i funkcjonalność widać w zaprojektowanych w sposób ergonomiczny elementach sterowania oraz w 12-calowym monitorze dotykowym i wielofunkcyjnym joysticku.
Duży nacisk położono na zastosowanie rozwiązań, które ułatwią obsługę techniczną ciągnika. W tym kontekście nowa maska silnika otwierana pod kątem 90 stopni oraz chłodnice ułożone w układzie wachlarzowym pozwalają na łatwy, szybki i bezpieczny serwis.
X6.4 P6-Drive wyposażony jest w system PSM (Precision Steering Management) do kontroli i zarządzania prowadzeniem satelitarnym. Ta najnowocześniejsza technologia integruje się z systemem sterowania ISOBUS oraz systemem McCormick Fleet & Remote Diagnostic Management, co znacznie obniża koszty eksploatacji, zwiększając wydajność i rentowność.
McCormick X7 z krótkim rozstawem osi
Po udanej premierze na targach Eima 2021, McCormick X7 SWB (Short Wheelbase) jest zgodny z normą Stage V dzięki systemowi oczyszczania spalin HI-eSCR2 (DOC+SCRoF). Ciągniki z tej gamy są wyposażone w nowe silniki FTP NEF 45, 16-zaworowe, 4,5-litrowe, 4-cylindrowe oraz FTP NEF 67, 24-zaworowe, 6,7- litrowe, 6-cylindrowe z Turbo Intercoolerem i elektronicznym wtryskiem Common Rail. Nową rodzinę produktów McCormick reprezentować będą X7.618 VT-Drive, który dzięki systemowi Power Plus może osiągnąć moc 175 KM, oraz X7.618 P6-Drive, również wyposażony w 6-cylindrowy silnik o mocy 175 KM.
Bezstopniowa, 4-stopniowa przekładnia VT-Drive z 4 zestawami przekładni planetarnych i chłodzonymi olejem sprzęgłami gwarantuje pierwszorzędną szybkość reakcji. Zakres prędkości wynosi od 0,04 km/h do 50 km/h. Sterowanie przekładnią odbywa się za pomocą joysticka EasyPilot, umieszczonego na wielofunkcyjnym podłokietniku, co znacznie poprawia ergonomię.
Przekładnia P6-Drive posiada 6 biegów Powershift pod obciążeniem, 5 zrobotyzowanych zakresów i elektrohydrauliczną przekładnię nawrotną przy kierownicy. W sumie, liczba biegów to 30 do przodu + 15 do tyłu, których liczba w połączeniu z zakresem biegów pełzających zwiększa się do 54 do przodu + 27 do tyłu. System Stop & Action integruje funkcję De-Clutch (wysprzęglania z pedałem hamulca, umożliwiając zatrzymanie ciągnika bez wciskania sprzęgła, co ułatwia jazdę po drogach. Jednoczesne zastosowanie systemów Stop & Action i APS (Auto Powershift) pozwala na prowadzenie ciągnika z przekładnią P6-Drive w sposób podobny do VT-Drive.
Wzmocnione tylne zwolnice przenoszą pełną moc ciągnika. 4-zakresowy WOM posiada regulowane załączanie oraz tryb automatyczny załączania i rozłączania. Układ hamulca silnika w celu poprawienia wydajności hamowania został zaprojektowany z użyciem zaworu na przepustnicy turbosprężarki. To umożliwia operatorowi zmniejszenie obrotów silnika poprzez uruchamianie hamulca silnika wraz z hamulcami tylnymi.
Nowa jest również stylistyka, z przeprojektowanym przednim podnośnikiem, nową jednoczęściową maską. Jest ona zgodna z nowym wizerunkiem rodziny McCormick, z kątem otwarcia 90° dla lepszego dostępu, również przy pracach konserwacyjnych. Podobnie, system Cooling Matrix ułatwia czyszczenie chłodnicy. Natomiast, rozwiązanie z 12 światłami LED na dachu, które zapewnia widoczność 360° w nocy, łączy w sobie praktyczność i styl.
Oprócz designu szczególną uwagę zwrócono na komfort operatora, stosując opcjonalnie amortyzowaną oś przednią z niezależnymi wahaczami. Wysoka jakość użytych materiałów i doskonała ergonomia elementów obsługi w kabinie sprawiają, że miejsce pracy jest idealne do bezstresowej pracy. Dostępne są również dwie opcje zawieszenia kabiny: mechaniczne lub półaktywne sterowane elektronicznie.
Wachlarz najnowocześniejszych technologii uzupełnia oprogramowanie Data Screen Manager (12″ monitor z ekranem dotykowym) z programowalnymi przyciskami (MyFunctions), które pozwalają operatorowi dostosować sterowanie ciągnikiem do własnych potrzeb, układy prowadzenia satelitarnego, system ISOBUS oraz system McCormick Fleet & Remote Diagnostic Management do obsługi floty i zdalnej diagnostyki.
McCormick X7.6 VT Drive Stage V i X7.6 P6-Drive Stage V
McCormick X7.6 stanowi połączenie technologii, niezawodności i mocy, aby skutecznie sprostać wymaganiom stawianym w gospodarstwach rolnych i pracach polowych.
W ofercie znajdują się 6-cylindrowe, 24-zaworowe silniki Beta Power Fuel Efficiency z turbosprężarką i wtryskiem Common Rail o mocy do 240 KM. Innowacyjny system HI-eSCR2 sprawia, że silniki spełniają wymogi normy Stage V.
Dostępne są dwie wersje skrzyni biegów: P6-Drive z 6 biegami powershift dla 5 zakresów ze zrobotyzowaną zmianą zakresów i elektrohydrauliczną przekładnią nawrotną przy kierownicy, dostępną w wersji manualnej lub automatycznej, oraz przekładnia bezstopniowa VT-Drive, która oferuje gwarancję doskonałej reakcji i dużą łatwość obsługi. Dzięki zastosowaniu systemu „Power Zero”, automatycznego mechanizmu, który utrzymuje ciągnik w miejscu i blokuje wszelkie ruchy po włączeniu przekładni nawrotnej. System ten otwiera drogę dla kolejnej nowości w ciągniku McCormick X7.6 VT-Drive, a mianowicie dla elektronicznie sterowanego inteligentnego hamulca.
Przejście z drogi na pole jest teraz bardziej wydajne i skuteczne dzięki nowo wprowadzonemu systemowi centralnego pompowania opon EazyGrip, który można wygodnie obsługiwać z poziomu Data Screen Manager. System kontroluje ciśnienie i zatrzymuje się automatycznie po osiągnięciu ustawionego poziomu, zmniejszając zagęszczenie gleby, zużycie paliwa, zużycie opon oraz optymalizując produktywność gleby.
Kabina Première Cab łączy w sobie ergonomię i design, dzięki 4 słupkom, które zapewniają panoramiczną widoczność w każdym kierunku. We wnętrzu zastosowano materiały pochodzące z przemysłu motoryzacyjnego oraz wszystkie narzędzia technologiczne najnowszej generacji. Przede wszystkim jest to 12- calowy monitor dotykowy DSM z intuicyjnym menu MyHMF do automatycznego wykonywania operacji na uwrociach.
McCormick X7.6 może być wyposażony w systemy mechatroniczne wspomagające jazdę i wspierające zarządzanie flotą, system Precision Steering Management (połączony z prowadzeniem satelitarnym) oraz system McCormick Fleet Management do zdalnego zarządzania flotą.
McCormick X8 VT-Drive Stage V
McCormick X8 VT-Drive wyróżnia się nowymi liniami stylistycznymi oraz komfortem.
X8 VT-Drive jest dostępny w 3 modelach o mocach 264, 286 i 310 KM dostarczanych przez 6-cylindrowe silniki Betapower Fuel Efficiency o pojemności 6,7 litra wyposażone w elektronicznie sterowaną turbosprężarkę o zmiennej geometrii eVGT oraz system oczyszczania spalin SCR, w pełni zgodny z przepisami Stage V. Mocną stroną ciągnika jest bezstopniowa skrzynia biegów z czterema zakresami, prędkość 40 km/h ECO przy 1300 obr/min i prędkość 50 km/h ECO przy 1600 obr/min.
Kabina Première Cab, dzięki konstrukcji opartej na 4 słupkach, oferuje panoramiczną widoczność w każdym kierunku. Fotel operatora posiada dynamiczne zawieszenie pneumatyczne z automatyczną regulacją wysokości oraz oparcie z ogrzewaniem i wentylacją. W prawym podłokietniku znajdują się wszystkie główne elementy sterujące, a wielofunkcyjny joystick EasyPilot ma ergonomiczny uchwyt i przejrzyste funkcje.
Ponadto, X8 VT-Drive Stage V jest gotowy do prowadzenia i wyposażony w system zarządzania flotą i zdalnej diagnostyki McCormick, umożliwiający monitorowanie kluczowych działań floty ciągników w dowolnym czasie i miejscu na świecie. Wykorzystując protokoły IoT (Internet of Things), wszystkie informacje dotyczące aktywności floty, takie jak geolokalizacja, zużycie paliwa, poziomy, temperatury i sesje robocze, są dostępne za pośrednictwem komputera lub urządzenia mobilnego. Pozwala to na monitorowanie stanu operacyjnego ciągników i stałą kontrolę ich wydajności.
McCormick X5 Stage V
McCormick X5 Stage V oferuje trzy modele, X5.100, X5.110 i X5.120 o mocach od 95 KM do 114 KM. Dostępne są one w wersjach Premium i Efficient. Nowa wersja High Clearance, szczególnie przydatna w ogrodnictwie, występuje w dwóch modelach, oba w wersji Efficient, a mianowicie X5.100HC o mocy 95 KM i X5.110HC o mocy 102 KM.
Gama przekładni od 48+16 z hydraulicznym rewersem i Hi-Medium-Low (Premium) do 12+12 lub 24+24 z mechanicznym lub hydraulicznym rewersem (Efficient i HC).
Układ hydrauliczny zapewnia wydatek 62 l/min dla hydrauliki roboczej w wersjach Efficient i HC oraz do 82 l/min w wersji Premium.
Maksymalny udźwig tylnego podnośnika wynosi 3900 kg (HC) i 4500 kg z dodatkowymi siłownikami w wersjach standardowych.
McCormick X5 posiada opcję amortyzowanej kabiny, która w wersji Premium może być połączona z amortyzowaną osią przednią, co gwarantuje doskonały komfort operatora w każdej pracy (na polu, z ładowaczem czołowym i w transporcie) oraz znakomitą przyczepność do podłoża.
McCormick X5.085
Strategicznie umiejscowiony pomiędzy X4 i X5, McCormick X5.085 spełnia Stage V dzięki technologii EGR, DOC i DPF, bez SCR i AdBlue. X5.085 jest ciągnikiem łączącym wydajność i kompaktowe rozmiary.
Silnik FPT o mocy 75 KM, 3,4-litrowy, 4-cylindrowy, 8-zaworowy, z turbo intercoolerem i elektronicznym wtryskiem Common Rail, gwarantuje doskonałą reakcję i wysoką elastyczność, wzbogaconą o moment obrotowy 375 Nm przy 1400 obr/min, czyli wartości normalnie kojarzone z ciągnikami o mocy 100 KM.
Jego moc i zwinność zwiększa również sterowany mechanicznie tylny podnośnik kategorii 2 o udźwigu 3.900 kg, który dzięki systemowi ELS (ergonomiczny system podnoszenia) jest precyzyjny i łatwy w obsłudze. Jako opcja dostępny jest również przedni podnośnik kategorii 2 o udźwigu 1.700 kg.
Układ hydrauliczny z dwiema pompami zapewnia wyjątkowo wydajne zarządzanie 5 zaworami hydraulicznymi (3 tylne i 2 montowane pośrodku) ora narzędziami dzięki pompie połączonej z silnikiem o dedykowanym przepływie 56 l/min, podczas gdy 32 litry są kierowane do układu kierowniczego.
McCormick X5.085 jest również wyposażony w system McCormick Fleet & Remote Diagnostic Management, zaprojektowany w celu określenia wydajności ciągnika poprzez pomiar zużycia paliwa, godzin pracy i zaplanowanych przeglądów.
McCormick X4F
McCormick X4F to nowy ciągnik specjalistyczny. Łączy on w sobie moc i technologię McCormick z wszechstronnością i lekkością umożliwiającą manewrowanie w ciasnych przestrzeniach. To sprawia, że jest to idealny ciągnik do wszystkich prac związanych z uprawą rzędową w wąskich przestrzeniach występujących w sadach i winnicach.
Zgodność z normą Stage V gwarantuje innowacyjny system wykorzystujący filtr DPF z pasywną regeneracją, katalizator utleniający DOC, a w modelach o mocy powyżej 75 KM katalizator SCR (selektywna redukcja katalityczna) oraz zbiornik AdBlue® z praktycznym systemem szybkiego dostępu i szybkiego uzupełniania.
Okres międzyobsługowy silnika został wydłużony do 1000 godzin, co znacznie obniża koszty eksploatacji i czas przestojów.
McCormick X4F jest dostępny w konfiguracji z przekładnią P3-Drive 48+16 z elektrohydrauliczną przekładnią nawrotną i w pełni zrobotyzowaną zmianą biegów i półbiegów H-M-L pod obciążeniem. Sterowana jest wielofunkcyjnym joystickiem nowej generacji, który mieści w sobie wszystkie elementy sterujące.
X4F charakteryzuje się wysokimi zdolnościami trakcyjnymi, a także komfortem jazdy po drodze. Jest to możliwe dzięki nowej kabinie z zawieszeniem mechanicznym, amortyzowanej osi przedniej i wreszcie systemowi ADS (Advanced Driving System). Dodatkowo może być połączony z systemami nawigacji satelitarnej i telemetrii.
Oś przednia jest produkowana przez Argo Tractors i wyposażona w blokadę mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu lub Hydralock, również z elektrohydraulicznie załączanym napędem na cztery koła. Takie rozwiązanie zapewnia większą wydajność podczas pracy z narzędziami montowanymi z przodu. Mogą być instalowane bezpośrednio na podwoziu nośnym lub opcjonalnie, obsługiwane za pomocą w pełni zintegrowanego przedniego podnośnika i WOM.
X4F jest wyposażony w otwarty, centralny układ hydrauliczny, z pompą o wydajności 30 l/min do układu kierowniczego i 58 l/min dla hydrauliki roboczej. Można również dodać trzecią pompę o wydajności 36 l/min, pracującą w tandemie z pompą hydrauliki roboczej, aby uzyskać całkowite natężenie przepływu 94 l/min, z czego 55 l/min już przy 1500 obrotach silnika.
Źródło: Argo Tractors Polska