Międzynarodowa sieć sklepów typu convenience Seven-Eleven uruchamia produkcję żywności w Japonii. Będzie w niej pozyskiwać sałatę do kanapek i sałatek sprzedawanych w firmowych punktach dystrybucji. Na wspomnienie zasługuje technologia. Uprawa sałaty będzie prowadzona wewnątrz budynków.
Uprawa sałaty na bardzo dużą skalę
Fabryka sałaty, bo chyba można mówić o tego typu inwestycji, pochłonie około 6 miliardów jenów (53,3 miliona dolarów). Zostanie ona zbudowana w okolicy Sagamihara w prefekturze Kanagawa. Obiekt wyposażony w system oświetlenia diodowego będzie w stanie wyprodukować wystarczającą ilość sałaty do przygotowania 70 000 sałatek dziennie. Celem, który przyświeca tym działaniom, jest uniezależnienie dostaw warzyw od warunków atmosferycznych. Produkcja ma rozpocząć się w styczniu. Seven-Eleven użyje pozyskanych tam warzyw w produktach przeznaczonych do sprzedaży w sklepach w Tokio i na terenie prefektury Kanagawa. Dodatkowo, pod uwagę brane jest także uruchomienie uprawy szpinaku i być może innych jeszcze warzyw w tej samej lokalizacji. Jednakże to wciąż zaledwie początek. Ta inwestycja ma być wstępem do budowy większej liczby tego typu obiektów na terenie całej Japonii.
Seven-Eleven
Być może w Polsce nie jest to marka silnie rozpoznawalna. Warto jednak przypomnieć, że jest to sieć posiadająca największą liczbę punktów handlowych na całym świecie. Są one zlokalizowane w 19 krajach. Aż ok. 80% z nich w USA, Chinach, Japonii i Tajlandii. Firma ta powstała w Dallas (USA) w 1927 roku. Pierwszy sklep otwarty był w godzinach 7.00-23.00. Stąd też wzięła się nazwa podmiotu, której oficjalnie używa się od 1946 roku.
Źródło: Nikkei Asian Review