Papryka z pestycydami? Lidl wydała komunikat


Do informacji sprzed kilku dni gdzie wskazane jest występowanie pozostałości sześciu różnych pestycydów w papryce z Biedronki i Lidla ta ostatnia sieć wydała komunikat.

O oficjalnym komunikacie sieci LIDL Polska czytamy:

Szanowni Państwo,

Na wstępie chcielibyśmy zaznaczyć, że papryka poddana testom spełniała wymagania prawne i jak zostało wskazane w artykule Fundacji Pro-Test, zawierała pozostałości pestycydów w ilościach znacznie poniżej dopuszczalnych norm. Tym samym chcielibyśmy zaznaczyć, że badany produkt nie stwarza zagrożenia dla konsumentów.

Rocznie przeprowadzamy ponad ok. 9 500 badań jakościowych produktów spożywczych w niezależnych, akredytowanych laboratoriach badawczych. Jakość produktów kontrolujemy na każdym etapie łańcucha dostaw. Współpracujemy wyłącznie z certyfikowanymi dostawcami, którzy spełniają nasze wymagania jakościowe – wymagamy certyfikatów jakościowych, potwierdzających wysoką jakość i bezpieczeństwo produktów – w obszarze produktów żywnościowych i nieżywnościowych wymagamy certyfikatów IFS i BRC, a w obszarze owoców i warzyw certyfikacji GlobalG.A.P./GRASP.

W Lidl Polska zawsze postępujemy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a niekiedy przyjęte przez naszą firmę wewnętrzne wytyczne są jeszcze bardziej wymagające niż przepisy UE. W przypadku świeżych owoców i warzyw nasza polityka dotycząca pozostałości pestycydów określa, że akceptowany przez nas poziom dla jednej wykrytej substancji to maksymalnie 1/3 limitów prawnych, co również potwierdzają przeprowadzone badania papryki.

 Zarówno w obszarze owoców i warzyw, jak i w pozostałym asortymencie, określiliśmy restrykcyjne standardy jakości naszych produktów, regularnie je monitorujemy i konsekwentnie wyznaczamy sobie nowe, ambitne cele. W 2021 roku wprowadziliśmy w naszej firmie listę związków strategicznych, na której aktualnie znajduje się aż 327 substancji zakazanych w uprawie i monitorujemy jej przestrzeganie.

Prowadzimy pełną identyfikowalność łańcucha dostaw. Jesteśmy także w stałym kontakcie z naszymi dostawcami – naszym wspólnym celem jest doskonalenie jakości oferowanych produktów. Otrzymane wyniki badań analizujemy wewnątrz firmy, jak również z naszymi dostawcami i wskazujemy sobie ambitne cele na kolejny sezon, niejednokrotnie przewyższające standardy na rynku.