Targi Agro Show to przede wszystkim jedno z najważniejszych wydarzeń prezentujących maszyny i akcesoria do produkcji rolniczej. Wśród wielkich i tych mniejszych ciągników, agregatów uprawowych, kombajnów zbożowych i opryskiwaczy, co roku można znaleźć warte uwagi rozwiązania dedykowane uprawie warzyw lub wręcz niezbędne w takich gospodarstwach. Na uwagę zwracały nowości prezentowane wśród ciągników oraz ich niezwykle bogata oferta – zarówno tych najdroższych, jak też modeli mało znanych marek oferowanych w atrakcyjnym przedziale cenowym. Wybrane rozwiązania będziemy szerzej omawiać na portalu, teraz zapraszamy do fotorelacji z tegorocznych targów Agro Show 2022
Wybrane nowości
Wśród nowości znalazły się m.in. ciągniki marki Landini prezentowane przez Argo Tractors. Wśród prezentowanych modeli znalazły się m.in. Landini REX4 (gama ciągników specjalistycznych), Landini Serie 5 Stage V (wszechstronne ciągniki użytkowe) oraz Landini SERIES 6H T-Tronic, nowość w rodzinie ciągników Argo. To ciągnik, który reprezentuje wydajność, wszechstronność, design i komfort. Jedną z głównych innowacji jest silnik o emisji Stage V, dzięki technologii DOC-DPF-SCR. Dodatkowe cechy to hydraulika z zamkniętym centrum, zawieszona kabina i oś. Landini SERIES 6H T-Tronic jest genialnie pozycjonowany w kategorii Utility, nadaje się do pracy na otwartym polu, sianokosów i typowych czynności w gospodarstwie, zwiększając osiągi i wydajność, optymalizując styl i ergonomię – informował Krzysztof Jurek, właściciel F.H. Agro Jurek z Kocmyrzowa, który od tego sezonu ma w swojej ofercie ciągniki marki Landini.
Na uwagę zasługuje również nowa seria 6RS Robo-Six Stage V, zaprojektowana z myślą o klientach poszukujących wszechstronności, wydajności i komfortu. Ciągnik ten jest idealny do pracy na otwartym polu, do zbioru pasz, transportu drogowego i obsługi gospodarstwa.
Z kolei Landini Serie 7 Short Wheelbase to najnowsza propozycja w segmencie ciągników o dużej mocy i emisji Stage V dzięki systemowi oczyszczania spalin HI-eSCR2 (DOC SCRoF). Na serie składają się dwa modele (7-165 i 7-175) z silnikami 4-cylindrowymi o mocy 165 i 175 KM dzięki systemowi Dual Power oraz dwa inne modele (7-170 i 7-180) z silnikami 6-cylindrowymi o mocy 175 KM.
Na uwagę zasługuje również zaprezentowana przez koncern CNH Industrial koncepcja Energy Independent Farm – gospodarstwa samowystarczalnego energetycznie. Długoletnie badania koncernu CNH Industrial nad zasilaniem silników paliwami gazowymi spowodowały zamknięcie obwodu obiegu energii w gospodarstwie niezależnym energetycznie. Tym ostatnim krokiem, ale jednocześnie kluczowym elementem jest pojawienie się w sprzedaży ciągnika New Holland T6.180 Methane Power. Największą i rewolucyjną zmianą dotyczącą modelu T6.180 Methane Power jest zastosowany w nim, a opracowany wspólnie przez New Holland i FPT system zasilania silnika w ciągniku gazem, którego głównym składnikiem jest metan. Zastosowanie w modelu T6.180 Methane Power, zasilania silnika gazem można nazwać rewolucją w dziedzinie napędu maszyn rolniczych. Dzieje się tak między innymi dlatego, że znajdujący się w nim motor FPT posiada zapłon iskrowy, a nie samoczynny. Sprawia to, że jest on w zasadzie działania bardziej zbliżony do silnika benzynowego niż diesla, choć ze względu na specyfikę zastosowania w napędzie ciągnika jego konstrukcja jest równie masywna jak silniki napędzane olejem napędowym.
Za napęd modelu T6.180 Methane Power odpowiada 6-cylindrowa jednostka serii NEF FTP o pojemności 6728 cm³, mocy maksymalnej 175 KM oraz momencie obrotowym 740 Nm, a jego znamionowe obroty równe są 2200 obr/min. Są to parametry identyczne jak w dieslowskim odpowiedniku modelu New Holland T6.180, co uwidacznia potencjał tej jednostki napędowej oraz dalszy kierunek rozwoju silników zasilanych gazem na bazie metanu.
Tak rewolucyjny silnik, jaki napędza model Methane Power, musi oczywiście spełniać najnowsze, rygorystyczne normy emisji spalin Stage V. I tak jest w rzeczywistości, jednak w tym przypadku proces oczyszczania spalin w ciągniku został zredukowany do minimum. Nie ma tu potrzeby stosowania skomplikowanych, kosztownych i obciążających w użytkowaniu systemów opartych na czynniku AdBlue czy zaworu EGR.