W dniu 22 listopada w Łodzi firma Hazera zorganizowała szkolenie produktowe (czyt. też „Nowości odmianowe z firmy Hazera„). W jego trakcie przedstawiciele podmiotu udzielali ważnych informacji dotyczących nie tylko odmian warzyw, ale także i innych zagadnień związanych z produkcją ogrodniczą i z funkcjonowaniem przedsiębiorstwa.
Ważne informacje handlowe
Renata Jankowska przedstawiła garść informacji handlowych. Wynika z nich, że sprzedaż nasion według reprezentowanych przez Hazera Poland brandów jest wyrównana. Warzywa z portfolio HM.Clause stanowią 39% sprzedawanych przez nią nasion, kolejne 30% to asortyment Hazera, 27% Vilmorin a 4% ISI Sementi. ISI Sementi od 1 stycznia zmienia jednak właściciela na japoński koncern Mitsui & CO Ltd. Zgodnie z zapewnieniem nowych właścicieli, zmiana ta nie wpłynie na naszą dalszą współpracę. Hazera jest silnie związana z rynkiem cebuli i każda fluktuacja w tym segmencie wpływa na nasze wyniki. Odnotowaliśmy znaczące wzrosty w segmencie papryki, marchwi czy kukurydzy. Odmiany smakowe z gamy głównie firmy HM.Clause zyskują coraz więcej sympatyków w gronie rodzimych ogrodników. Hazera stawia na smak! Dobra genetyka, pozwalająca na uzyskanie zadowalających wyników produkcyjnych jest dla nas najważniejsza – mówiła R. Jankowska.
Nowe projekty i zmiany
Prelegentka scharakteryzowała także niektóre nowe działania podejmowane przez firmę. Jeden z projektów nosi nazwę Delikatesy Hazera. Jego celem jest wyselekcjonowanie warzyw cechujących się najlepszym smakiem, które mogłyby spełnić oczekiwania nawet najbardziej wymagających konsumentów. Specjalny znak „Delikatesy Hazera” posłuży do oznaczania tych warzyw o doskonałych właściwościach smakowych. Wstępnie została już wyselekcjonowana grupa odmian, które zostaną wyróżnione w taki waśnie sposób.
R. Jankowska za udaną uznała także wirtualną edycję dni otwartych firmy w Holandii, które odbyły się w ostatnim tygodniu września. Restrykcje związane z epidemią koronawirusa wymusiły poniekąd taką formułę. Jednak dzięki niej udało się zachęcić ok. 5 tys. osób do wirtualnej wizyty i spotkań z przedstawicielami firmy.
Do zespołu Hazera Poland dołączyła Aleksandra Sołowiejko. Wzmocniła ona dział Obsługi Klienta. Service. To osoba, która będzie odpowiedzialna za obsługę zamówień telefonicznych. Także z myślą o lepszej ich obsłudze Hazera zmieniła magazyn w Polsce na większy i nowocześniejszy.
Projekt Fresh Market
Michał Taraska przedstawił zarys projektu Fresh Market. Ma on połączyć wysiłki i oczekiwania plantatorów, firm nasiennych, przedstawicieli handlu i konsumentów. W jego ocenie popularność zyskiwać będą na przykład takie odmiany kapust jak Callaway F1 czy Dutchman F1. W gronie marchwi zyskiwać rynek będą odmiany słodkie, takie jak Speedo F1 czy Polydor F1. Zdaniem M. Taraski polscy konsumenci poszukiwać będą także nowych odmian pomidorów malinowych o niebagatelnym kształcie i dobrym smaku. Czarnym koniem może okazać się Rosamunda F1.
Prelegent podał też kilka ciekawych informacji dotyczących sprzedaży detalicznej warzyw. Największą lojalnością konsumencką cieszą się sklepy sieci Biedronka. Niestety, każdego tygodnia znika w Polsce 18 sklepów różnej maści. Najszybciej ubywa placówek ogólnospożywczych. W 2018 roku nad Wisłą działało 371,8 tys. sklepów a już rok później 258,6 tys. Rośnie za to dość dynamicznie sprzedaż warzyw ekologicznych, średnio o 15-20% w naszym kraju. Biedronka w Polsce, w sierpniu 2021 roku, miała 3115 sklepów, Lidl ok. 700, Kaufland 224, Auchan 112, Netto 400, Dino 1500, Inter Marche 230, Delikatesy Centrum 1350. Najszybciej liczbę nowych oddziałów zwiększa Żabka i obecnie posiada aż 6665 punktów sprzedaży detalicznych. Także ta firma najszybciej zwiększa obrót.