USA to kraj najsilniej dotknięty epidemią koronawirusa. Sytuacja wciąż jest tam dramatyczna, więc niektóre stany rozważają ponowne całkowite zamknięcie restauracji. Takie spekulacje nakręcają sprzedaż świeżych warzyw, która w porównaniu do wyników notowanych w połowie lipca 2019 wzrosła o ponad 10%. Od początku roku obserwować można także dynamiczny wzrost sprzedaży żywności mrożonej, którą można dłużej przechowywać.
Wartość świeżego rynku rośnie
Świeże produkty wygenerowały sprzedaż na poziomie 1,39 miliarda dolarów w tygodniu kończącym się 12 lipca (28 tydzień 2020 roku). To oznacza wzrost sprzedaży o 138 milionów dolarów w tej kategorii produktów jeśli porównamy ten okres z analogicznym okresem roku poprzedniego. Najsilniej wzrosła sprzedaży warzyw, bo aż o 16,1% w porównaniu do poprzedniego roku. Warzywem, którym handlowano najchętniej była sałata. Wartość sprzedaży tego warzywa w omawianym tygodniu wyniosła 169 mln USD. Okres lata sprawił też, że popularnością cieszyły się pomidory, kolby słodkiej kukurydzy oraz papryka. Pokupne pozostają cebula, marchew oraz brokuły. Z pierwszej dziesiątki najchętniej kupowanych produktów świeżych przez Amerykanów wypadły z kolei grzyby.
Rośnie sprzedaż mrożonek i warzyw o wydłużonym okresie przechowalniczym
W tej kategorii produktów wzrosty są spektakularne. Licząc wartość sprzedaży od początku roku, w porównaniu z analogicznym okresem 2019 roku, wzrosła ona o 27,9%. Co ciekawe, w 28 tygodniu, a więc ostatnim który objęło amerykańskie badanie rynkowe, najbardziej wzrosła sprzedaż mrożonych owoców. Tu różnica rdr wyniosła aż 34,1%. Należy jednak podkreślić, że wzrosty dotyczą sprzedaży wszystkich mrożonek wiodących gatunków owoców i warzyw i mają wartości dwucyfrowe.
Źródło: www.freshplaza.com