Biedronka ogłasza nowe zasady rozliczeń, skracając termin płatności do 21 dni, począwszy od 1 czerwca, dla producentów warzyw i owoców. To kolejny krok w strategii wspierania małych polskich producentów po ogłoszonym przed miesiącem programie „Czas na wspieranie małych producentów”. Największa sieć detaliczna w Polsce potwierdza tym samym kluczową rolę warzyw i owoców zarówno dla klientów, jak i producentów.
Nowe zasady płatności to ważna inicjatywa wspierania produkcji w tej kategorii w czasie pełnym wyzwań i przekształceń gospodarczych po kryzysie związanym z COVID-19.Nowe zasady ze skróconymi terminami płatności wejdą w życie od 1 czerwca i będą miały zastosowanie do ponad 60 czołowych polskich producentów warzyw i owoców, których łączny – nie tylko z Biedronką – roczny obrót w 2019 r. nie przekroczył 100 mln PLN. W ten sposób Biedronka reaguje również na słowa Prezesa UOKiK, wskazujące na szczególną potrzebę solidarności rynkowej i wspierania lokalnych polskich producentów w obecnych czasach.
Wprowadzając nowe zasady płatności dla kategorii warzyw i owoców, chcemy docenić i uhonorować polskich producentów ultra-świeżej i nieprzetworzonej żywności. Ich praca nieustannie stoi w obliczu wyzwań natury – inwestują w bardzo długim okresie, a jednocześnie cały czas żyją w wielkiej niepewności z powodu warunków pogodowych, jak choćby długotrwała susza z lat 2019-2020. Teraz chcemy im pomóc poprzez skrócenie terminów płatności, które pozwolą im utrzymać płynną i stabilną produkcję. – mówi Maciej Łukowski, członek zarządu i dyrektor działu zakupów w sieci Biedronka.
Biedronka jest jednym z największych dystrybutorów żywności w Polsce, w szczególności świeżych warzyw i owoców. Tylko w 2019 roku sprzedała prawie 120 milionów kilogramów ziemniaków, 110 milionów kilogramów pomidorów i prawie 90 milionów kilogramów jabłek w ponad 3000 placówek, z których ogromna większość pochodziła od polskich producentów. Biedronka jest również zaangażowana w promowanie zdrowych nawyków żywieniowych opartych na świeżych owocach i warzywach poprzez działania promocyjne, takie jak akcje Gang Słodziaków czy Gang Świeżaków, zachęcając do ich zakupu dodatkowymi punktami lojalnościowymi. W 2019 r. we wszystkich kategoriach Biedronka współpracowała z ponad 1000 polskich dostawców, od których pochodziło aż 93% produktów sprzedawanych w całej sieci.